Dekens afgeleverd
donderdag, 23 juni 2011 09:18
Op 23 mei zijn de dekens uitgedeeld aan de kidsclub kinderen. Op de eerste foto's zie je een groep bij elkaar staan wat broertjes en zusjes van elkaar zijn, want een gezin kreeg maximaal 2 dekens mee naar huis. Vervolgens mochten ze om beurten een deken komen halen en werden de kleintjes in de auto gezet en naar huis gebracht, omdat we anders bang waren dat 'groten' de dekens van hun zouden stelen. Ik denk dat de koppies later op de foto genoeg zullen zeggen, hoe blij ze zijn met het kado.
Klein detail; de week erna waren er 720 kinderen op de kidsclub (dit was in die periode normaal zo rond de 350 á 450) die allemaal dachten: "zo nu krijgen we zeker weer een deken", of "ik wil nu ook een deken". Zelfs volwassen mensen kwamen door de weeks op het centre dekens vragen, of iemand had een oud omaatje wat zeer ernstig een deken nodig had. Men kon moeilijk geloven dat we geen dekens meer hadden (we hebben er nog wel 5 over voor noodgevallen) en men vroeg ook wanneer we weer dekens hadden. Ik heb maar eerlijk gezegd dat dit misschien op zijn vroegst over 2 of 3 jaar is. Ergens zie je de mensen dan vertwijfelt kijken of we ze niet de gek aansteken, want we hebben toch geld genoeg? Blijft lastig om uit te leggen dat alles van donatiegelden wordt gefinancierd en dat wij geen miljoenen hebben. De week erop waren er 620 kinderen en vorige week zo'n 500 kinderen. Benieuwd wat het morgen wordt. Het zakt wel af en moet zeggen dat gezien het aantal huidige (lokale) vrijwilligers, dat het met 500 kinderen ook wel het maximum te behappen aantal is.